We hechten veel waarde aan de betrokkenheid van onze medewerkers.
Daarom nemen we de tijd om regelmatig en bewust te luisteren naar onze mensen.
En er zo voor te zorgen dat Bonache een safe haven is waar onze medewerkers altijd terecht kunnen.
Vroeger vond er één evaluatiegesprek per jaar plaats. Met onze nieuwe coachingaanpak is er continu contact én opvolging doorheen het jaar.
Elke drie maanden vindt er een 1-1 gesprek plaats, al dan niet voorbereid met de klant. Tussendoor maken we tijd voor een offline en een online contactmoment waarin de lopende actiepunten of bezorgdheden besproken worden. Tijdens deze 1-1 gesprekken hebben we een openhartig gesprek over de competenties, talenten, waarden en de organisatiecontext.
Zo hebben onze Bonacho's steeds een overzicht van hun eigen ontwikkeling en kunnen wij als organisatie kort op de bal spelen als er toch iets minder goed gaat.
Nieuwe collega's worden extra begeleid tijdens hun eerste dagen bij Bonache. Een mede-collega zorgt er als peter of meter voor dat de nieuwe collega zich geborgen voelt tijdens de eerste dagen. Een leuke anekdote: dit initiatief, de bonamigo, komt voort vanuit het initiatief van een eigen medewerker!
De persoonlijke begeleiding zet zich meteen door in de contacten met onze klanten. Het zorgt voor korte communicatielijnen, hechte samenwerkingen en veel onderling vertrouwen!
Want medewerkers die oprecht betrokken zijn, hebben een positief effect op de prestaties van de hele organisatie.