Talent in de kijker: Annick - projectmedewerker HR afdeling

Gepost op
11 juli 2022

1. Stel jezelf en je project kort voor alsof je iemand moet overtuigen om jouw plek in te nemen. En hoe lang doe je dit al? (uitleg over project, klant, takenpakket, …)

Mijn naam is Annick Adriaensen en sinds oktober 2021 ben ik werkzaam op de Kerncentrale van Doel als HR assistente, al is de kerncentrale wel reeds 14 jaar mijn werkplek.

Mijn takenpakket is quasi elke dag anders; het hangt af van de noden dat er die dag zich aanbieden. Dit kan gaan van berekenen van de laatste werkdag voor een medewerker die op pensioen gaat, analyses maken van thuiswerkers, opleidingstrajecten opvolgen of doorlichting van een afdeling. Kortom, veel 'Excellekes' in combinatie met veel mensen.

Het leuke aan de job is de combinatie van een super leuk team dat het volste vertrouwen in je heeft en de vrijheid die mij gegeven wordt om een zo optimaal mogelijk resultaat te behalen.

Kort gezegd, je krijgt een taak toebedeeld en hoe je tot het eindresultaat geraakt daar ben je vrij in. Zo word je creatieve brein ook gestimuleerd en kom je op ideeën die een verbetering kunnen zijn voor de werking.

En ons team staat ook steeds open voor deze ideeën. Elke collega in dit team heeft zijn eigen specialisatie en kan de andere aanvullen waar nodig. Dat maakt ons team zo sterk.

2. Is er binnen jouw project een succesverhaal of een leuke anekdote dat je met ons wil delen?

Op deze korte tijd kan ik zeggen dat er tussen de collega’s een ware vriendschap is ontstaan. Onze dagelijkse middagwandeling is iets wat we hoog in het vaandel dragen om enerzijds te ontstressen (er wordt wat afgelachen tijdens die wandeling, heerlijk!) én anderzijds om onze conditie door het zittend beroep wat op punt te houden. We coachen als het ware elkaar. Onze site is groot dus sneakers/wandelschoenen staan hier standaard in de kasten.

3. Aan welke opleiding of werkgroep heb je deelgenomen en wat was voor jou de meerwaarde?

Er zijn twee opleidingen die ik absoluut aan elke collega wil aanbevelen: GROW en GoodHabitz.

Het GROW traject is een diepgaande, uitgebreide opleiding, zowel in soft als in hard skills. Buiten de opleidingen die je wenst te volgen, krijg je ook een ‘revisie’ van je persoonlijke ik. Welke capaciteiten heb ik (waar ik misschien zelf nog niets van afweet), wat zijn mijn eigen valkuilen, waarin kan ik zelf groeien en waar heb ik hulp bij nodig (als in zijnde opleidingen, kennis vergaren), hoe verleg ik mijn eigen grenzen.

Het eindresultaat na het GROW traject doet je zelf versteld staan. Als het kon, zou er voor mij zeker een vervolg mogen komen.

GoodHabitz is een online opleidingstraject dat adhv een screening die je zelf doorloopt, wordt opgesteld. Je volgt de opleiding online, wanneer het voor jou past en zonder verplaatsingen!

Je kan de opleiding ook pauzeren en op een later tijdstip terug verder gaan. En nee, het zijn geen doorsnee opleidingen van ellenlange epistels met informatie die je tien keer na de opleiding moet herlezen voordat er iets blijft hangen. De opleidingen worden ‘verteld’ door de opmakers van de opleiding, de lesgevers. De info die ze willen overbrengen, wordt zo goed gegeven dat het automatisch blijft hangen én je ook meteen de tips in je dagelijks werk kan integreren. Kortom: zeer efficiënte opleidingen en een absolute aanrader.

4. Hoe tevreden ben je met waar je vandaag staat op werkvlak?

Begin 2021 werd me gevraagd om enkele vragen te beantwoorden toen ik op een ander project werkte. Laat ik even citeren wat ik toen heb geschreven:

Wat ik nog zou willen bereiken is meer met mensen bezig zijn. Ik ben een echte people person, leer graag mensen de knepen van het vak, ondersteunen in hun eigen ontwikkeling. Mensen zien groeien geeft me zeer veel voldoening en de uitdaging door onderling te overleggen om tot het gewenste resultaat te geraken. Oplossingsgericht denken en daar samen aan verder werken.

En een korte tijd later, werk ik als projectmedewerker op een HR-afdeling. Moet ik nog meer zeggen? 😊

5. Wat is er volgens jou nog mogelijk/Wat wil je nog bereiken tijdens je loopbaan bij Bonache?

The sky is the limit, zolang je je er zelf voor open stelt, positief blijft én duidelijk communiceert. Dus wie weet wat de toekomst allemaal nog in petto heeft.

6. Waarom zou je Bonache aanraden bij anderen?

Als je op een HR afdeling tewerkgesteld bent, kom je wel dagelijks zaken tegen van andere werkgevers waarbij je in je achterhoofd denkt van “dan is het bij Bonache toch wel anders en beter”.

Los daarvan is Bonache een werkgever die niet vastgeroest zit in regeltjes en meegaat (meegroeit 😉 ) met de tijd én hun medewerkers.

Andere verhalen die je mogelijk leuk vindt

Testimonial van onze student Joke

Als student kreeg ik bij Bonache de kans om mijn eerste stappen te zetten in de bedrijfswereld. Benieuwd naar het verhaal van onze student Joke?

Op zoek naar een werkgever waar betrokkenheid centraal staat?

Ontdek onze vacatures

x
Ondernemingsnummer: 0866 870 786
Disclaimer      Privacybeleid      Cookiebeleid      Cookievoorkeuren aanpassen
met liefde gemaakt door Mast